Bij Onderneming.nl streven we naar transparantie. Daarom delen we informatie over hoe we producten beoordelen.
Lees verderOnze beoordelingsmethoden op Onderneming.nl voldoen aan strikte redactionele richtlijnen en houden rekening met tientallen punten die van invloed zijn op consumenten. De beoordelingen worden uitgevoerd door ervaren schrijvers, redacteuren en onderzoekers.
Silvasoft beschikt over 1 pakket die zelf samen te stellen is. Gebruikers kunnen kiezen uit de volgende functionaliteiten: boekhouden, facturatie, offertes & orders, sales, project- & voorraadbeheer, projectmanagement, urenregistratie, personeelsmanagement, taken & agenda en relatiebeheer. Voor iedere functionaliteit wordt een maandelijks bedrag gerekend. De som van de kosten vormt uiteindelijk het maandbedrag.
Silvasoft is een gebruiksvriendelijk en populair boekhoudpakket. Het programma wordt door veel zzp’er en bedrijven uit het mkb gebruikt. Het bedrijf is een compleet boekhoudpakket waarbij de ondernemer zelf kan aanvinken wat hij wel of niet wil toevoegen. Het voordeel daarvan is dat hij geen geld betaalt voor diensten waar hij geen gebruik van gaat maken.
Silvasoft is voor zowel kleine als grote ondernemingen geschikt. De mogelijkheid om het pakket van functionaliteiten zelf samen te stellen, maakt het mogelijk om te kiezen voor de samenstelling die het beste bij de onderneming past. Het boekhoudpakket is het meest geschikt voor de volgende rechtsvormen: vof, bv, dga, zzp/eenmanszaak, holding, vereniging en stichting.
Het grote voordeel van Silvasoft is dat ze geen opzegtermijn hanteren. Na de eerste 30 dagen is een abonnement op ieder gewenst moment op te zeggen. Zo zitten ondernemers nergens voor een lange periode aan vast en lopen ze daarmee weinig risico. Erg fijn.
Er zijn verschillende voordelen waarvan een zelfstandig ondernemer profiteert door Silvasoft te gebruiken. Maar het programma kent ook een aantal nadelen.
De boekhoudsoftware is erg simpel. Het is voor iedereen te begrijpen, ook voor mensen die niet eerder de online boekhouding hebben gedaan. Op de website van Silvasoft is te zien dat de bedrijfssoftware zich richt op ondernemers en accountants.
Zoals hierboven al is geschreven, kunnen ondernemers zelf het pakket samenstellen door de functionaliteiten aan te vinken. Zo kunnen ondernemers ervoor kiezen om alleen te boekhouden. Dan is het bijvoorbeeld mogelijk om bankafschriften te verwerken en de BTW-aangifte in te dienen. Wanneer er daarnaast ook behoefte is aan facturatie, dan kan deze functionaliteit ook worden aangevinkt. Gebruikers kunnen dan onbeperkt factureren. In totaal zijn er 10 modules beschikbaar met ieder een eigen functionaliteit.
Bij Silvasoft is het mogelijk om mailtjes en bonnetjes gemakkelijk in het systeem te verwerken door middel van de Mail & Herken en Scan & herken. Hierdoor zal het online boekhouden nog gemakkelijker gaan.
Kenmerken | Boekhouden |
---|---|
Jaarlijkse kosten | Vanaf €143,40 excl. btw |
Gratis boekingen per jaar | Onbeperkt |
Proefperiode | 30 dagen |
Aantal gebruikers | 1 |
Rechtsvormen (geschikt) | Vof, bv, dga, zzp/eenmanszaak, holding, vereniging en stichting |
Bankkoppeling mogelijk | Ja |
Mobiele app | Ja |
Silvasoft werkt niet met traditionele pakketten. In plaats daarvan hangt het maandelijkse bedrag af van de gekozen functionaliteiten. Zo hoeven ondernemers niet te betalen voor functionaliteiten die ze niet gebruiken. Er zijn bijvoorbeeld startende ondernemers die kiezen voor boekhouden en facturatie. Dit kost samen €20,40 per maand.
De prijzen van de functionaliteiten zijn hieronder weergegeven:
Boekhouden | €12,95 |
Sales | €6,45 |
Facturatie | €7,45 |
Offertes en Orders | €6,45 |
Product- en voorraadbeheer | €5,45 |
Taken en Agenda | €4,45 |
Relatiebeheer (CRM) | €3,95 |
Projectmanagement | €6,45 |
Urenregistratie | €3,95 |
Personeelsmanagement (HRM) | €3,95 |
Silvasoft kan – door middel van een proefaccount – kosteloos uitgeprobeerd worden. Dit proefaccount is 30 dagen geldig. Tijdens deze periode krijgen gebruikers toegang tot alle functionaliteiten. Wanneer de 30 dagen verstreken zijn wordt het account automatisch opgeven. Van automatische verlenging is er dus geen sprake.
Gebruikers van Silvasoft hebben toegang tot zowel een online als mobiele app. Beide apps hebben een eenvoudig design, dit maakt het voor iedereen toegankelijk.
Silvasoft beschikt over een gebruiksvriendelijke online app met een modern design. De verschillende functionaliteiten zijn opgedeeld in verschillende modules. Dit maakt het programma zeer overzichtelijk. Terwijl veel concurrenten een stoffig en oubollig design hebben, heeft Silvasoft een fris en modern design. Dit maakt de boekhoudervaring natuurlijk een stuk positiever.
Naast een online app beschikt Silvasoft ook over een mobiele app. Zo hebben ondernemers de boekhouding altijd binnen handbereik. Gebruikers hebben in de app onder andere toegang tot de volgende functionaliteiten: CRM, facturatie, urenregistratie en voorraadbeheer.
Met Silvasoft zijn er tal van automatiseringsmogelijkheden. Zo is er een groot aanbod van bankkoppelingen. Een bankkoppeling legt een brug tussen het boekhoudprogramma en een zakelijke rekening. Uitgaven kunnen dan automatisch in de administratie verwerkt worden. Dit bespaart ondernemers natuurlijk veel tijd. Daarnaast zijn er allerlei koppelingen met webshops mogelijk. Met zo’n koppeling kunnen bestelling automatisch verwerkt worden en kunnen er verschillende rapportages gemaakt worden.
Het versturen van facturen kan volledig in de eigen huisstijl van de onderneming. Dit maakt een factuur een stuk persoonlijker. Het is mogelijk om de ontworpen concepten op te slaan. Zo kan er steeds in de dezelfde stijl gefactureerd worden naar een specifieke klant.
Een groot deel van de boekhouding bestaat uit het inboeken van facturen, daarom is het erg belangrijk dat dit gemakkelijk kan. Facturen zijn met Silvasoft zowel handmatig als automatisch te verwerken. Voor automatisering is er een Scan & Herken en Mail & Herken functie beschikbaar.
Silvasoft beschikt over een handige Scan & Herken functie. Met behulp van slimme software kunnen inkoopfacturen en bonnen automatisch in de administratie verwerkt worden. Deze functie is niet geheel kosteloos. Voor iedere scan wordt er 16 cent in rekening gebracht.
Naast de Scan & Herken functie is er ook nog eens een Mail & Herken functie. Silvasoft maakt voor iedere gebruiker een uniek e-mailadres aan. Gebruikers kunnen mailtjes met facturen doorsturen naar dit mailadres, deze worden in de inbox geplaatst. De inkoopfacturen in de inbox worden automatisch in de administratie verwerkt.
Voor het creëren van bankkoppelingen werkt Silvasoft samen met Ponto. Dit bedrijf legt naar eigen zeggen een brug tussen de financiële software en de bankrekening. Dit bespaart ondernemers veel tijd en geld op de financiële administratie. Anders dan bij andere boekhoudprogramma’s is er – dankzij Ponto – een groot aanbod aan koppelingen. Vrijwel iedere Europese bank kan met Silvasoft gekoppeld worden. Er zitten echter wel kosten verbonden aan deze dienst. Voor iedere koppeling wordt er maandelijks € 3,00 in rekening gebracht.
Met CRM (Customer Relationship Management) software kunnen ondernemers de ervaringen van klanten verbeteren en zo een grotere waarde voor hen genereren. Specifieke gegevens van individuele klanten kunnen opgeslagen worden in de CRM-module, denk aan: afspraken, adressen en de communicatiegeschiedenis. De CRM-software van Silvasoft verbetert ook de ervaring van de ondernemer zelf. Veel zaken worden namelijk geautomatiseerd in deze module. Zo kunnen gebruikers het btw-nummer van de desbetreffende klant invoeren, waarna gegevens automatisch opgehaald worden.
Dankzij de urenregistratie functie kunnen ondernemers uren registreren en laten registreren. Dit is handig voor zowel kleine als grote ondernemingen. Gebruikers van de uren & personeel module krijgen toegang tot de volgende functionaliteiten: uren inboeken, uren factureren, dienstregelingen, gebruikersrollen urenregistratie en urenregistratie rapportages.
Silvasoft beschikt helaas niet over een kilometerregistratie functie. Deze functie zou het mogelijk maken om kilometers te registreren om ze vervolgens te kunnen verrekenen met klanten.
Met Silvasoft zijn er allerlei verschillende rapportages mogelijk. Rapportages geven ondernemers inzicht in de harde cijfers van de onderneming. Door inzicht te hebben in de financiën kunnen de juiste beslissing op het juiste moment gemaakt worden. De volgende rapportages zijn mogelijk:
Balansrapportages:
Grootboekrapportages:
Dagboekrapportages:
Overige rapportages:
Met Silvasoft kunnen meerdere gebruikers tegelijkertijd de boekhouding doen. Dit maakt het mogelijk om de boekhouding een stuk efficiënter bij te werken. De kosten van een extra gebruiker hangen af van de geselecteerde functionaliteiten van de gebruiker. Voor iedere extra gebruiker wordt er ten opzichte van de eerste gebruiker 20% korting gegeven op de kosten.
De kosten zijn bovenaan deze pagina te vinden.
Gebruikers van Silvasoft kunnen vrijwel alle gegevens uit het boekhoudprogramma exporteren. Zo kunnen gegevens gedeeld worden zonder dat er extra gebruikers aangemaakt moeten worden. Gegevens worden in een Word-, Excel-, PDF- of XML-bestand verzonden.
Gebruikers van Silvasoft kunnen eenvoudig extra administraties toevoegen. Dit maakt het mogelijk om de boekhouding van meerdere bedrijven in slechts 1 account te doen. Erg handig voor bedrijven met een holdingstructuur. Een extra administratie kost slechts € 2,50 extra per maand.
Over het verwerken van factureren zijn wij zeer tevreden. Anders dan de meeste andere aanbieders biedt Silvasoft een Mail & Herken functie aan. Dit maakt het mogelijk om ontvangen facturen door te sturen naar de inbox, waarna deze automatisch verwerkt worden in de boekhouding. Erg handig en bovendien scheelt het ondernemers veel tijd. Naast de Mail & Herken functie is er een Scan & Herken functie. Met deze functie kunnen gebruikers in de app foto’s maken van bonnetjes. Deze worden automatisch opgenomen in de boekhouding. Het is ook mogelijk om bonnen en facturen iets traditioneler te verwerken. In de online app kunnen deze eenvoudig handmatig ingevoerd worden. Er worden naar een aantal factuurgegevens gevraagd, waarna er automatisch een digitale factuur wordt aangemaakt en wordt verwerkt.
Over de mate van automatisering zijn wij bij Silvasoft erg tevreden. Terwijl andere boekhoudprogramma’s allerlei koppelingen met externe bedrijven aanbiedt, heeft Silvasoft deze functionaliteiten zelf ontwikkeld. Zo is er uitgebreide CRM-software beschikbaar. Deze functionaliteit maakt het mogelijk om specifieke gegevens van klanten om te slaan om zo de klantervaring te verbeteren. Daarnaast is het bij Silvasoft mogelijk om met vrijwel iedere Europese bank een koppeling te leggen, met dank aan Ponto. Ook zijn wij zeer enthousiast over de Mail & Herken functie. Tegenwoordig ontvangen ondernemers vrijwel alle facturen via de mail. Daarom is het erg belangrijk dat dit efficiënt verwerkt kan worden. Met de Mail & Herken functie kunnen mailtjes eenvoudig doorgestuurd worden naar de persoonlijke inbox van Silvasoft. Deze worden vervolgens instant in de boekhouding verwerkt. Al deze mogelijkheden van automatisering besparen ondernemers natuurlijk veel tijd. Zo kunnen zij zich meer focussen op het ondernemen en minder op het boekhouden.
Silvasoft beschikt over een uitgebreide support service. Er is een grote kennisbank aanwezig met allerlei artikelen over de functionaliteiten van Silvasoft. Deze artikelen worden overzichtelijk weergegeven onder verschillende categorieën. Wij namen ook contact op met de klantenservice van Silvasoft. Wij werden geholpen door een kundige meneer die ons maar al te graag wilde helpen. Naast het bellen met de klantenservice kunnen klanten een afspraak maken voor begeleiding via Teamviewer. Ook kan er gekozen worden om een 1 -op- 1 afspraak te maken met een deskundige. Met Silvasoft staan ondernemers er dus zeker niet alleen voor. Voor ondernemers die overstappen van een ander boekhoudprogramma naar Silvasoft is er gratis overstapservice beschikbaar. Met deze overstapservice worden de bedrijfsgegevens overgezet naar Silvasoft. Zo kunnen ondernemers snel aan de slag gaan met het nieuwe boekhoudprogramma.
Over het design zijn wij zeer tevreden. Terwijl andere boekhoudprogramma vaak een saai en oubollig design hebben, beschikt Silvasoft over een fraai en modern design. Dit maakt de ervaring natuurlijk een stuk positiever. Naast dat het design er goed uitziet, is het ook nog eens zeer functioneel. De functionaliteiten worden opgedeeld in verschillende modules. Dit maakt het voor gebruikers erg overzichtelijk.
Silvasoft is een populair boekhoudpakket en wij begrijpen wel waarom bij het schrijven van onze Silvasoft review. Het werkt zeer gemakkelijk en gebruikers kunnen zelf de functionaliteiten aanvinken. Daardoor betalen ondernemers nooit te veel. De klantenservice staat bij onduidelijkheden altijd klaar voor gebruikers. Ondernemers staan er dus zeker niet alleen voor bij Silvasoft.