Bij Onderneming.nl streven we naar transparantie. Daarom delen we informatie over hoe we producten beoordelen.
Lees verderOnze beoordelingsmethoden op Onderneming.nl voldoen aan strikte redactionele richtlijnen en houden rekening met tientallen punten die van invloed zijn op consumenten. De beoordelingen worden uitgevoerd door ervaren schrijvers, redacteuren en onderzoekers.
Met inStap kunnen ondernemers onbeperkt facturen en offertes maken en versturen voor € 13,50 per maand. Bonnen en facturen kunnen eenvoudig worden ingescand en doorgestuurd naar de boekhouder. Het pakket dient niet als boekhoudprogramma.
Het abonnement inKaart van SnelStart kost € 19,50 per maand. Voor dit bedrag kunnen gebruikers onbeperkt factureren, onbeperkt offertes verzenden, btw- en ICP-aangifte doen, inkoopboekingen maken, incasso- en betaalopdrachten maken en betalingsherinneringen verzenden. Een prima pakket dus voor ondernemingen die behoefte hebben aan de basisfunctionaliteiten van een boekhoudpakket. Net als de andere aanboden pakketten is er een proefperiode van 30 dagen van kracht. Zelfstandigen die aanspraak hierop maken kunnen het programma kosteloos testen.
Voor het pakket inBalans wordt er maandelijks € 35,50 in rekening gebracht. Naast alle functionaliteiten van het pakket inKaart kunnen gebruikers van inBalans marge-artikelen factureren, abonnementen aanbieden, prijsafspraken per klant maken, aanmaningen versturen en allerlei rapportages maken. Dit pakket is dus zeer uitgebreid en heeft veel te bieden.
SnelStart maakt boekhouden makkelijk door allerlei administratieve taken te automatiseren. De afgelopen jaren heeft SnelStart meer dan 100.000 ondernemers hiermee geholpen. ‘Wij maken moeilijke dingen makkelijk’, is de slogan van SnelStart. Zij hebben als missie om – met behulp van inventieve oplossingen – complexe administratieve vraagstukken eenvoudig te maken. Bij SnelStart staat persoonlijke dienstverlening centraal. Door zij aan zij te staan met de klant kunnen de werknemers van SnelStart bepalen welke toegevoegde waarde ze kunnen leveren. Online boekhouden met SnelStart maakt het uitbesteden van de boekhouding aan boekhouders overbodig.
SnelStart boekhouden is geschikt voor alle rechtsvormen. Er zijn pakketten beschikbaar voor zowel kleine als grote ondernemingen. Veel andere aanbieders leggen vaak alleen de focus op het mkb. Zelfstandigen die pas net een eigen bedrijf hebben gestart kunnen ook terecht bij SnelStart. Zij worden uitgebreid begeleid door de support service.
Ondernemers zitten bij SnelStart nergens voor een lange periode aan vast. De abonnementen van SnelStart zijn maandelijks opzegbaar. Bovendien zijn de eerste 30 dagen gratis. Het boekhoudprogramma SnelStart kan dus kosteloos getest worden. Dit beleid is erg fijn voor bijvoorbeeld startende zzp’ers. Zij kunnen alles rustig verkennen zonder onnodige kosten te maken.
Er zijn verschillende voordelen waarvan een zelfstandig ondernemer profiteert door SnelStart te gebruiken. Maar het programma kent ook een aantal nadelen.
SnelStart biedt verschillende boekhoudpakketten aan met modulaire opbouw. Een ondernemer krijgt de kans om te kiezen voor het pakket dat het beste bij de onderneming past. Functionaliteiten die niet nodig zijn kunnen achterwegen gelaten worden. Zo hoeven er geen onnodige kosten gemaakt te worden. Met SnelStart zijn er tal van automatiseringsmogelijkheden beschikbaar. Grote delen van de administratie bestaan vaak uit herhaalde taken die veel tijd in beslag nemen. Door deze taken te automatiseren besparen ondernemers veel tijd. Ondernemers houden dan meer tijd over voor het ondernemen zelf. Daarnaast zorgt automatisering ervoor dat er geen ‘menselijke fouten’ meer gemaakt worden. SnelStart maakt boekhouden makkelijk.
Kenmerken | inStap | inKaart | inBalans | inZicht |
---|---|---|---|---|
Jaarlijkse kosten | €162 | €234 | €426 | €582 |
Gratis boekingen per jaar | – | Onbeperkt | Onbeperkt | Onbeperkt |
Proefperiode | 30 dagen | 30 dagen | 30 dagen | 30 dagen |
Aantal gebruikers | 1 (per extra gebruiker €2,50 per maand) | 1 (per extra gebruiker €3,75 per maand) | 1 (per extra gebruiker €6,00 per maand) | 1 (per extra gebruiker €9,50 per maand) |
Rechtsvormen (geschikt) | zzp/eenmanszaak | Vof, bv, zzp/eenmanszaak, holding, dga, vereniging en stichting | Vof, bv, nv, zzp/eenmanszaak, holding, dga, vereniging en stichting | Vof, bv, nv, zzp/eenmanszaak, holding, dga, vereniging en stichting |
Bankkoppeling mogelijk | Ja | Ja | Ja | Ja |
Mobiele app | Ja | Ja | Ja | Ja |
In de online app van SnelStart kunnen gebruikers eenvoudig gebruikmaken van de functionaliteiten van het desbetreffende boekhoudpakket. Er is een overzichtelijk dashboard waar gebruikers de belangrijkste onderdelen van de administratie kunnen vinden. Naast het gebruiken van de aangeboden functionaliteiten, kunnen er ook zeer veel koppelingen gelegd worden. Zo verzamelt een ondernemer alle administratie in slechts één omgeving.
Met de mobiele app van SnelStart hebben gebruikers de boekhouding van de onderneming altijd bij de hand. Zo kunnen ondernemers 24/7 zien hoe de onderneming presteert. Daarnaast is er handige Scan & Herken functie beschikbaar. Dit maakt het mogelijk om bonnen en facturen met behulp van een foto in de boekhouding op te nemen. Dit werkt erg fijn en efficiënt.
Het doel van SnelStart is om het online boekhouden voor ondernemers gemakkelijker te maken. Dit zou mogelijk gemaakt worden door verschillende vormen van automatisering. Zo is er een Scan & Herken functie beschikbaar. Deze functie zorgt ervoor dat ondernemers bonnen en facturen niet langer meer handmatig in hoeven te voeren. De btw-aangifte moet periodiek ingediend worden. Erg fijn dus als dit eenvoudig gedaan kan worden. Dankzij de koppeling met de Belastingdienst is dit gedeeltelijk te automatiseren bij SnelStart. Nog een handige functionaliteit is de mogelijkheid om een bankrekening te koppelen met SnelStart. Bankafschriften van de zakelijke rekening worden dan automatisch in de administratie opgenomen. Bij een deel van de aangeboden pakketten is het zelfs mogelijk om betalingsherinneringen te versturen en geld te incasseren van afnemers. Het op tijd ontvangen van tegoeden verbetert de cashflow. Natuurlijk erg belangrijk voor een onderneming. Deze functionaliteiten zijn verspreidt over meerdere modules. Dit zorgt voor veel gebruiksgemak.
Voor ondernemingen met kleine administraties bestaat een groot deel van de boekhouding uit het inboeken en verzenden van facturen. Erg belangrijk dus als dit snel en eenvoudig kan. In dit boekhoudprogramma wordt hier duidelijk veel aandacht aan besteed.
In het boekhoudprogramma is een uitgebreide facturatie module aanwezig. Facturen zijn volledig in de eigen huisstijl van de onderneming te verzenden. Dit laat natuurlijk een positieve indruk achter op klanten. Ook erg fijn is de mogelijkheid om een iDEAL betaallink toe te voegen aan een factuur. Zo kan een ontvanger het verschuldigde bedrag snel en gemakkelijk afrekenen.
Het verwerken van bonnen en inkoopfacturen neemt natuurlijk erg veel tijd in beslag. SnelStart heeft 2 functionaliteiten ontwikkeld die deze taak een stuk efficiënter maken. Bij de ene functionaliteit hoeven ondernemers alleen maar een foto te maken van de desbetreffende bon of factuur. Bij de andere functionaliteit kunnen ondernemers een e-mailadres koppelen aan het boekhoudprogramma. Inkomende facturen worden dan automatisch in de boekhouding verwerkt. Het is natuurlijk ook gewoon mogelijk om inkopen handmatig te verwerken. In de online app worden er dan naar een aantal factuurgegevens gevraagd.
Een koppeling met een zakelijke betaalrekening zorgt ervoor dat afschriften automatisch in de boekhouding worden verwerkt. Alle afschriften één voor één invoeren is met een koppeling verleden tijd. Dit bespaart ondernemers veel tijd. Zo kunnen ondernemers zich meer bezig houden met het ondernemen zelf. SnelStart biedt deze koppeling aan met verschillende Nederlandse banken.
Onderaan de pagina is een overzicht te vinden van alle beschikbare koppelingen.
SnelStart biedt zelf geen kilometerregistratie functie aan. In plaats daarvan is er een koppeling met een extern programma mogelijk. Denk er wel aan dat niet kosteloos is.
Rapportages geven ondernemers inzicht in de harde cijfers van de onderneming. Deze kennis heeft een ondernemer nodig om goed te kunnen presteren. De mogelijkheden op het gebied van rapportages maken zijn bij SnelStart wat beperkt. Er ontbreken een aantal rapportages die ondernemers doorgaans erg handig vinden. Zo is het met SnelStart niet mogelijk om een winst- en verliesrekening op te vragen. Bovendien krijgen niet alle gebruikers dezelfde rapportages ter beschikking. Dit hangt namelijk af van het afgesloten abonnement.
Het boekhoudprogramma is met meerdere gebruikers tegelijkertijd te gebruiken. Aan deze dienst zitten echter wel kosten verbonden. Per extra gebruiker wordt er maandelijks een bedrag rekening gebracht. De hoogte van dit bedrag hangt af van het boekhoudpakket.
Met de boekhoudsoftware van SnelStart kunnen gebruikers eenvoudig gegevens delen met belanghebbenden. Dit kan in de vorm van een PDF-bestand, Excel-bestand of als universeel auditbestand.
Het is met SnelStart mogelijk om meerdere administraties bij te houden in één abonnement. Per extra administratie wordt er maandelijks €2,75 in rekening gebracht.
Over het verwerken van facturen met SnelStart zijn wij erg tevreden. Het is mogelijk om facturen uit de mailbox te filteren en te verwerken in administratie. Daarnaast is er een Scan & Herken functie beschikbaar in de app van SnelStart.
SnelStart werkt erg fijn op het gebied van factureren. Een factuur is te versturen in de eigen huisstijl van de onderneming. Zo laat een ondernemer een goede indruk achter op klanten.
SnelStart maakt boekhouden makkelijk is de gedachte achter dit boekhoudprogramma. Nadat we het programma uitgebreid hebben getest, kunnen wij ons in deze gedachte vinden. Naast de verschillende functionaliteiten in het boekhoudprogramma zelf zijn er allerlei koppelingen met externe platformen mogelijk. Zo is er een koppeling met de Belastingdienst beschikbaar. Met deze koppeling kunnen ondernemers de btw aangifte in het boekhoudprogramma zelf doen. Misschien wel nog handiger zijn de aangeboden bankkoppelingen. Bankafschriften hoeven dan niet langer meer handmatig ingevoerd te worden. Alles wordt automatisch in de boekhouding verwerkt.
De support service van SnelStart hebben wij uitgebreid getest. Hierover zijn wij zeer tevreden. Toen we belden naar de klantenservice kregen wij een vriendelijke mevrouw aan de lijn die al onze vragen uitgebreid beantwoordde. Bij het stellen van onze vragen per mail kregen we binnen uur een mail terug met duidelijke antwoorden en instructies. Over de klantenservice van SnelStart zijn wij dus erg tevreden.
Er is op de website van SnelStart een kennisplein met artikelen over boekhouden te vinden. Daarnaast kunnen gebruikers zich aanmelden voor een gratis training. Bij behoefte aan meer uitleg zijn er andere trainingen beschikbaar. Hier zitten echter wel relatief hoge kosten aan verbonden.
Het design van SnelStart is erg basic. Er worden saaie kleuren gebruikt die het programma stoffig doen ogen. De verschillende modules worden echter wel overzichtelijk weergegeven. Dat maakt het wel weer gebruiksvriendelijk.
SnelStart maakt boekhouden makkelijk. Er zijn allerlei functionaliteiten beschikbaar die administratieve taken automatiseren. Dit scheelt ondernemers erg veel tijd en zo blijft er meer tijd over voor het ondernemen zelf. Het is met deze boekhoudsoftware mogelijk om eenvoudig met een boekhouder of accountant samen te werken. Dat is natuurlijk handig voor ondernemers die delen van de boekhouding uitbesteden. Over het design van SnelStart waren wij niet zo enthousiast. Het is naar onze mening aan vernieuwing toe. In het algemeen is boekhoudprogramma SnelStart misschien wel het beste boekhoudprogramma voor kleine ondernemingen. Er zijn namelijk verschillende pakketten beschikbaar met ieder eigen functionaliteiten. Ondernemers kiezen voor het pakket dat het beste bij de onderneming past. Zo hoeven er geen kosten gemaakt te worden voor functionaliteiten die niet gebruikt worden.
De kosten van de SnelStart boekhoudpakketten variëren tussen de € 7,50 en € 40,00 per maand. Ieder pakket heeft een eigen samenstelling van functionaliteiten. Ondernemers kunnen kiezen voor het pakket dat het beste bij de onderneming past. Zo hoeven er geen onnodige kosten gemaakt te worden voor functionaliteiten die niet gebruikt worden. Gebruikers van SnelStart kunnen voor slechts € 2,75 per maand een extra administratie toevoegen. De kosten voor het toevoegen van een extra gebruiker liggen tussen de € 2,00 en € 8,25 per maand.